úterý 2. dubna 2013

Bezlepkové palacinky

Mám vyskúšané dva recepty.  Jeden zo slovenskej bezlepkovej múky/zmesy Promix PK (objednávam cez eshop), a druhé  zo Zmesy bielej bez lepku Doves Farm (u nás ju majú).

http://varecha.pravda.sk/recepty/bezlepkove-palacinkyfotorecept/8232-recept.html
Do 350ml mlieka pridáme 1 vajce, 1/2KL práškového cukru, 1/8KL soli a 10g Promix PK zmiešanej s 1/2KL prášku do pečiva.Vymiešame a usmažíme. V niekotrých receptoch som sa stretla s názorom, že pri bezlepkovej múke je kvoli rozmiešaniu lepší opačný postup, tekutinu pridávať do múky. Prišlo mi to trochu lepšie, ale cesto som aj tak nemala úplne hladké,

 http://www.dovesfarm.cz/cz/recepty/smes-bila-bez-lepku-recepty/palacinky-bez-lepku
 Do misky dáme 200g Zmesy bielej bez lepku, pridáme 2 vajíčka a za stáleho miešania 500ml mlieka. Ja som pridala aj štipku soli a pol kávovej lyžice cukru. Pred smažením je treba cesto nechať hodinu stáť, potom opať premiešať. Ak nie je čas na odstátie, originál recept doporučuje menej mlieka (420ml).
Mne sa podľa tohoto receptu cesto ľahšie vymiešalo do hladka, čo sa týka chuti, rozdiel tam veľmi nie je, ešte testujem či je rozdiel v chuti nezohriatych palaciniek na druhý deň. Zatiaľ na výlet palacinky z Promix PK zohrejem v mikrovlnke, naplním a aby zostali vláčne, balím do alobalu.

Subjektívne mi prídu palacinky z Doves Farm lepšie na druhý deň, nie sú tak tuhé pred zohriatím,  idú zjesť aj bez ohrievania.


Žádné komentáře:

Okomentovat